مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 08:202021-01-30سياسي

جزییات طرح جدید مجلس برای محرومیت مادام العمر رییس جمهور و وزرا از پست های سیاسی


یک نماینده مجلس با توضیح در مورد طرحی جدید گفت: رییس جمهور یا وزرایی که پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان مجلس ندهند، یا استیضاح آن ها کارآیی نداشته باشد، - برای همیشه از گرفتن پست های سیاسی محروم خواهند شد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی از طرح جدید جمعی از نمایندگان در جهت محرومیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد خبر داد.

وی با بیان اینکه براساس این طرح اگر مسئولان در برابر نمایندگان ملت پاسخگو نباشد، برای همیشه از گرفتن پست سیاسی در کشور محروم می شوند.

فلاحی در توضیح بیشتر این طرح، افزود: بعضا وزرایی برای استیضاح یا پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می آیند که استیضاح آن ها رأی می آورد و یا کارت زرد دریافت می کنند که پس از ترک وزارتخانه در پست دیگری مشغول فعالیت می شوند.

نماینده همدان در مجلس بیان داشت: بعضا شاهد هستیم که وزیری به دلیل ناکارآمدی از مجلس چند کارت زرد می گیرد، اما به کار خود ادامه می دهد و پس از دوره وزارت نیز آزادانه پست سیاسی گرفته و به فعالیت خود ادامه می دهد و یا اینکه نمایندگان در جلسه علنی از توضیحات رییس جمهور پیرامون سوالات مطروحه قانع نمی شوند؛ لذا با این طرح به دنبال این هستیم که در صورت پاسخگو نبودن این افراد برای همیشه از گرفتن پست سیاسی محروم شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح جدید مجلس برای محرومیت مادام العمر رییس جمهور و وزرا از پست های سیاسی

جزییات طرح جدید مجلس برای محرومیت مادام العمر رییس جمهور و وزرا از پست های سیاسی