مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-30فرهنگي

«واقع گرایی ملال آور» در سینمای ایران/ سینمای کودک دایه ای ندارد


قسمت جدید «نقد سینما» به سینمای امروز ایران که واقع گرایی را با ملال بیش از حد ترکیب کرده است، پرداخت.

- قسمت جدید نقد سینما به سینمای امروز ایران که واقع گرایی را با ملال بیش از حد ترکیب کرده است، پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی نقد سینما ، سی امین قسمت از فصل جدید برنامه نقد سینما جمعه شب 10 بهمن ماه روی آنتن شبکه پنج رفت.

این قسمت از برنامه به بررسی واقع گرایی در سینمای ایران و نیز آسیب شناسی وضعیت سینمای کودک در دهه 90 اختصاص داشت.

در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان آرش خوشخو منتقد سینما بود تا درباره واقع گرایی در سینمای ایران به گفتگو بپردازند.

آرش خوشخو در آغاز بحث خود گفت: در سینمای جهان واقع گرایی در واقع واکنشی به کلیشه های سینمای قصه گو بوده است.

هم در هالیوود شاهد این واکنش هستیم و هم در فرانسه و ایتالیا.

ما با سینمای رویاسازی مواجهیم که کلیشه های خود را دارد و حتی بخش هایی از واقعیت را حذف می کند تا زودتر رویا خلق کند.

در دهه 40 یک جریان واقع گرایی در سینمای ایتالیا، در واکنش به سینمای هالیوود شکل گرفت.

وی ادامه داد: در ایران هم این اتفاق رخ داد.

در دهه 40 و در واکنش به فیلمفارسی شاهد شکل گیری یک جریان واقع گرایی بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«واقع گرایی ملال آور» در سینمای ایران/ سینمای کودک دایه ای ندارد

«واقع گرایی ملال آور» در سینمای ایران/ سینمای کودک دایه ای ندارد