مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 06:252021-01-30اجتماعي

مشاهده بیماری آنفلوانزای حادپرندگان درمهاباد/کانون بیماری مهار شد


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی شهرستان مهاباد گفت: در حال حاضر کانون این بیماری مهار شده است.

- امید خلیل زاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اظهارکرد: با توجه به افزایش شیوع این ویروس در سطح استان های کشور، شیوع آنفولانزای پرندگان دور از انتظار نیست و باید تمهیداتی برای به حداقل رساندن و یا جلوگیری از آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با گزارش مشاهده بیماری در روستایی در شهرستان مهاباد اکیپ های دامپزشکی سریع به محل اعزام شدند، ادامه داد: بعد از شناسایی کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مهاباد با اقدامات سریع دامپزشکی و این کانون مهار شد.

خلیل زاده با بیان اینکه 20 قطعه بوقلمون و مرغ در این منزل روستایی معدوم شد، ادامه داد: بر اساس گفته های مالک طیور در کنار این پرندگان تلف شده، یک قطعه گنجشک مشاهده شده که احتمال ابتلای طیور از طریق این پرنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: اکیپ های دامپزشکی استان پس از گزارش دهی و انجام نمونه برداری، بیماری را تشخیص داده و اکیپ های کنترل و پیشگیری از این بیماری با مراجعه به محل آلودگی، عملیات مهار و معدوم سازی را آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده بیماری آنفلوانزای حادپرندگان درمهاباد/کانون بیماری مهار شد

مشاهده بیماری آنفلوانزای حادپرندگان درمهاباد/کانون بیماری مهار شد