مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 06:102021-01-30سياسي

عدم تصویب FATF هزینه مبادلات اقتصادی ایران را بالا برده


یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عدم پیوستن به FATF یک خود تحریمی است، گفت: عدم تصویب و عدم رعایت الزامات FATF برای اقتصاد ما مشکل آفرین شده و هزینه های مبادلات اقتصادی ایران را بالا برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، توقف طولانی مدت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عدم تصویب آن در سال، منجر به قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه سازمان FATF شد.

مخالفان تصویب این لوایح معتقدند در صورت رعایت الزامات FATF توسط ایران، امکان انجام معاملات پوششی که در جهت دور زدن تحریم های یکجانبه آمریکا بر اقتصاد ایران تحمیل شده است، از میان خواهد رفت.

موضوعی که کامران ندری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس مسائل پولی و بانکی در گفت وگو با ایرنا، آن را دلیلی غیرمنطقی توصیف می کند.

قرار گرفتن در لیست سیاه FATF برای ایران مشکل آفرین بوده است ندری اظهار داشت: این یک واقعیت است که بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی ما ریشه داخلی دارد و قرار داشتن در لیست سیاه FATF و حتی تحریم ها علت اصلی بروز این مشکلات نیستند، اما این دلیل نمی شود که در شرایط حاضر نتوانم با قاطعیت بگوییم که مانع اصلی تجارت ایران با جهان به عدم پیوستن ایران به FATF ارتباط دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تصویب FATF هزینه مبادلات اقتصادی ایران را بالا برده

عدم تصویب FATF هزینه مبادلات اقتصادی ایران را بالا برده