مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 04:502021-01-30حوادث

متولی جان مردم در کوهستان کدام نهاد است؟/ پای پول در میان است!


در شرایطی که هر ساله برخی هموطنان به دلیل گرفتار شدن در برف و بهمن جان خود را از دست می دهند هنوز مشخص نیست کدام نهاد مسئولیت محافظت از جان کوهنوردان را برعهده دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه ورزش: از زمان حادثه مرگبار دی ماه که در پیِ سقوط بهمن در ارتفاعات تهران ایجاد شد خیلی نگذشته است؛ حادثه ای که 12 فوتی به جا گذاشت در حالی که هواشناسی تهران 24 ساعت پیش از وقوع این حادثه از تداوم 48 ساعته سامانه بارشی برف و باران در استان خبر داده بود.

در واقع بی توجهی به هشدارهای هواشناسی باعث حادثه بی سابقه دی ماه شد؛ مسئله ای که کریستف ویلچی نخستین کوهنوردی که موفق به صعود زمستانی اورست شد هم از آن به عنوان یکی از اشتباهات انسانی در حوادث کوهستانی منجر به مرگ نام می برد.

کولاک و سقوط بهمن که سازمان هواشناسی در پیش بینی خود برای روزهای پایانیِ هفته ابتدایی دی ماه به آن اشاره کرده بود اتفاقاً توسط فدراسیون کوهنوردی هم اطلاع رسانی شد اما شوخی گرفتن آن توسط افراد جان خود آنها را گرفت.

کمااینکه پیش از این هم بارها باعث شده بود افراد زنده از کوه بازنگردند.

این در حالی است که بازتاب پیش بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی برای روزهای پایانی هفته که معمولاً با استقبال بیشتری از سوی عموم برای صعود به ارتفاعات همراه است اقدامی است که همیشه و به خص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متولی جان مردم در کوهستان کدام نهاد است؟/ پای پول در میان است!

متولی جان مردم در کوهستان کدام نهاد است؟/ پای پول در میان است!