مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 04:052021-01-30پزشكي

تشریح روش های زایمان طبیعی بدون درد/مادران حق انتخاب دارند


یک متخصص بیهوشی، درد و مراقبت های ویژه گفت: انجام زایمان بدون درد در هر زایمان طبیعی و حتی مادری که قبلاً سزارین کرده و اکنون درخواست زایمان طبیعی دارد، - امکان پذیر است.

پدرام گلستانه در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: یکی از برنامه های تحول نظام سلامت کشور، ترویج زایمان طبیعی است و استفاده از روش های بدون درد زایمان طبیعی از روش های ترویج این برنامه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: زایمان منجر به درد شدیدی برای بسیاری از مادران می شود و این در حالی است که هر مادر حق دارد برای کاهش درد حین زایمان تقاضای خود را اعلام کند، بنابراین تقاضای زایمان بدون درد از سوی هر مادر کاملاً داوطلبانه و حق طبیعی اوست.

گلستانه ادامه داد: استفاده از این روش در بیماری های سیستمیک مثل افزایش فشار خون بارداری، برخی از انواع بیماری های قلبی و ریوی و اختلالات زایمان مثل انقباضات ناموزون رحمی و مواردی که استفاده از وسایل حین زایمان استفاده می شود، می تواند مفید باشد.

این متخصص بیهوشی، درد و مراقبت های ویژه اضافه کرد: استفاده از روش زایمان بی درد، در صورت عدم رضایت مادر، عدم توانایی مادر برای همکاری در انجام روش بی دردی، وجود هرگونه اختلال انعقادی، افزایش فشار داخل جمجمه به هر علتی (توده و…)، عفونت موضعی محل تزریق، حساسیت مادر به داروی تزریق و یا دیستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح روش های زایمان طبیعی بدون درد/مادران حق انتخاب دارند

تشریح روش های زایمان طبیعی بدون درد/مادران حق انتخاب دارند