مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-29دانش

تلالو آثار هنرمند اصفهانی در موزه های لندن و اکسفورد


مجموعه دائمی موزه های آشمولین آکسفورد و ویکتوریا آلبرت لندن میزبان جدیدترین آثار عباس اکبری، عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان با رویکرد بداهه نویسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مجموعه دائمی موزه های آشمولین آکسفورد و ویکتوریا آلبرت لندن میزبان جدیدترین آثار عباس اکبری، عضو هیأت علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان با رویکرد بداهه نویسی شد.

آثار اجرا شده با دو ترکیب بندی تکنیک بداهه و زرین فام به این موزه ها راه یافته اند.

قابل ذکر است، این دو موزه آثاری از سفالینه های زرین فام سده های میانه ایران، مخصوصاً کاشان را در خود جای داده اند، آثاری که بعضاً خطوط تعلیق سنتی آن در کنار دیگر نقش ها جلوه گر است.

کتاب های ظرف، درس هایی از محمد بن ابو البرکات و خمیر سنگ حاصل تجربه های عباس اکبری است که از حدود 10 سال پیش با استفاده از تغییر و تحول در فرم حروف خطوط تعلیق نوشته شده بر سفالینه های سده های میانه بر سفالینه های خود انجام داده و در نمایشگاه هایی عرضه کرده است.

گفتنی است، عباس اکبری عنوان پژوهشگر برتر در حوزه هنر در سال 99 وزارت علوم و فناوری را از آن خود کرده است و چندی پیش هفتمین نمایشگاه انفرادی وی با عنوان نقاشی ممنوع در گالری طراحان آزاد تهران برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلالو آثار هنرمند اصفهانی در موزه های لندن و اکسفورد

تلالو آثار هنرمند اصفهانی در موزه های لندن و اکسفورد