مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 20:452021-01-28بين الملل

تل آویو، ریاض و سودای تغییر موازنه قدرت موشکی بر روی میز مذاکره


عربی برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران و ایجاد سپر دفاع موشکی قابل اتکا به جایی نرسیده، با روی کار آمدن دولت بایدن و احتمال بازگشت به برجام، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: شاید یکی از تلخ ترین خاطرات سیاستمداران ایرانی از دوران 8 ساله نبرد با رژیم بعث عراق موشک باران مداوم شهرها با استفاده از موشک های بالستیک بود.

این حملات که غالباً با استفاده از موشک های بالستیک کوتاه و میان برد انجام می شد، تأثیر مخربی بر روحیه شهروندان ایرانی می گذاشت به گونه ای که در زمستان سال 66 و با دستیابی عراق به موشک های میان برد و شلیک آن ها به سمت تهران، پایتخت ایران عملاً خالی از جمعیت شد.

در آن زمان تنها سلاح ایران برای مقابله به مثل، حمله متقابل با استفاده از موشک های اسکاد بی بود که به صورت محدود از سوی لیبی و پس از آن کره شمالی به تهران فروخته شده بود.

علی رغم وجود محدودیت های فراوان در شلیک و تعداد موشک ها، ایران با استفاده از این ابزار توانست رژیم صدام حسین را وادار به توقف حملات به مناطق مسکونی و شهرها کند.

ایران این تجربه مهم را به خاطر سپرد و با وجود پایان جنگ تحمیلی یک برنامه گسترده برای توسعه موشک های بالستیک آغاز کرد و با تکیه بر توان داخلی طی 20 سال پس از پایان جنگ به قوی ترین نیروی موشکی خاورمیانه دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تل آویو، ریاض و سودای تغییر موازنه قدرت موشکی بر روی میز مذاکره

تل آویو، ریاض و سودای تغییر موازنه قدرت موشکی بر روی میز مذاکره