مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 12:202021-01-28بين الملل

هرج و مرج گسترده در «سقطری» پس از سیطره متحدان امارات بر این جزیره یمن


یکی از شیوخ قبایل یمن در استان سقطری از اوضاع نابسامان معیشتی و هرج و مرج گسترده در این استان از زمان سیطره شبه نظامیان متحد امارات در آن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عیسی بن سالم بن یاقوت از شیوخ قبایل سقطری تأکید کرد که این استان از زمان سیطره گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات، با نابسامانی، هرج و مرج، گرانی کالاها و عدم پرداخت حقوق کارکنان مواجه است.

او در پیامی در فیس بوک خطاب به عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن با اشاره به اینکه کابینه جدید فعالیت خود را در عدن آغاز کرده است، نوشت که اکنون چه چیزی مانع بازگشت اداره محلی به سقطری است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بن یاقوت همچنین تأکید کرد که سقطری متعلق به یمن است و در برابر همه کسانی که سعی در خدشه وارد کردن به حاکمیت آن را دارند، خواهیم ایستاد و با همه قدرت های بیگانه ای که قصد اجرای طرح های خود از طریق مزدورانشان را دارند، مقابله خواهیم کرد.

سقطری بزرگ ترین جزیره یمنی در مجاورت سواحل شاخ آفریقا در نزدیکی خلیج عدن است.

از 19 ژوئن گذشته شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات پس از درگیری خونین با نیروهای هادی، کنترل سقطری را به دست گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرج و مرج گسترده در «سقطری» پس از سیطره متحدان امارات بر این جزیره یمن

هرج و مرج گسترده در «سقطری» پس از سیطره متحدان امارات بر این جزیره یمن