مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:502021-01-28اقتصادي

دشت های اصفهان سالانه 20 سانتی متر فرو می نشیند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دشت های استان اصفهان سالانه بین 15 تا 20 سانتی متر فرو می نشیند و میزان سفره های آب زیرزمینی در این مناطق سالانه 1.

- 5 متر کاهش می یابد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 350 پروژه با اعتبار 520 میلیارد تومان در بخش مدیریت بحران و پیشگیری و کنترل حوادث به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این پروژه ها برای کنترل و توسعه فضای سبز، بیابانزدایی، مقاوم سازی منازل مسکونی و … اجرایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرونشست زمین یکی از دستاوردهای برداشت آب های زیر زمینی است، گفت: به دنبال وقوع این اتفاق تأسیسات، ساخت و ساز، خطوط انتقال انرژی و … آسیب می بینند.

فرونشست در 9 دشت اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فرونشست در 450 دشت کشور مشاهده می شود، ابراز داشت: در استان اصفهان نیز در دشت های مهیار شمالی و جنوبی، اصفهان، ابوزید آباد، کاشان، گلپایگان، برخوار، اردستان و فلاورجان مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه عامل فرونشست در دشت های اصفهان برداشت آب های زیر زمینی مازاد بر توان آبخوان بوده است، اضافه کرد: بیشترین فرونشست در مهیار شمالی، برخوار، گلپایگان، دامنه و اصفهان بوده است که متوسط آب های زیر زمینی سالانه یک تا 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت های اصفهان سالانه 20 سانتی متر فرو می نشیند

دشت های اصفهان سالانه 20 سانتی متر فرو می نشیند