مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 05:552021-01-28بين الملل

سایه شوم داعش همچنان بر سر آسیای مرکزی


علیرغم تضعیف مواضع داعش در سوریه و عراق در سالهای اخیر اما به دلیل تبلیغات این گروه تروریستی در منطقه آسیای مرکزی و از طرفی وضعیت ناخوشایند اقتصادی و اجتماعی مردم در این کشورها همچنان روند عضویت افراد در این گروهها ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، علیرغم تضعیف مواضع داعش در سوریه و عراق در 6 سال گذشته اما این گروه هم چنان به استخدام نیروی داوطلب از کشورهای آسیای مرکزی ادامه می دهد و هواداران این گروه همچنان در این منطقه تحرکات خود را افزایش می دهند.

این روند با وخامت اوضاع عمومی اقتصادی و حاشیه نشینی تدریجی در کشورهای آسیای مرکزی که بخشی از آن به دلیل همه گیری ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن است، تقویت می شود.

ورود به این گروه به عنوان یک جایگزین و پیوستن به جنبش رادیکالی، نه تنها برای کسانی که به دنبال تجربه جنگ هستند، جالب است بلکه بیشتر کسانی که در راه داعش قدم برمی دارند، آن را یک نگرش خداپسندانه و هدفمند نسبت به زندگی می دانند.

به طور طبیعی، این یک مشکل پیچیده است که نیاز به یک راه حل جامع از طرف دولت های آسیای مرکزی دارد.

این دولت ها با تجدید نظر در قوانین تبعیض آمیز و مفاد کلی سیاست داخلی، اجرای سریع برنامه ها برای کار و آموزش مردم(چه زنان و چه مردان) و همچنین ایجاد شغل برای جوانان و محروم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم داعش همچنان بر سر آسیای مرکزی

سایه شوم داعش همچنان بر سر آسیای مرکزی