مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 04:102021-01-28بين الملل

آمریکا گنجاندن نام «انصارالله یمن»در فهرست سیاه را بازبینی می کند


وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که وزارت تحت سرپرستی وی موضوع گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در گروه سازمانهای تروریستی را مورد «بازنگری فوری و دقیق» قرار می دهد.

- وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که وزارت تحت سرپرستی وی موضوع گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در گروه سازمانهای تروریستی را مورد بازنگری فوری و دقیق قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هفته گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین ایالات متحده یک روز پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا به رغم هشدارهای سازمان ملل و گروههای کمک رسانی مبنی بر بروز قحطی شدید در یمن و درست یک روز پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا، جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داد.

با گذشت یک هفته از این اقدام شتابزده و خصمانه پمپئو، جانشین او آنتونی بلینکن روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا درصدد بازنگری بسیار دقیق و فوری این تصمیم است تا به ادعای وی، امکان تحویل کمک های بشردوستانه به این کشور جنگ زده فراهم شود.

بلینکن در یک نشست مطبوعاتی که پس از مراسم ادای سوگند وی در مقام وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، مدعی شد: حتی در میانه این بحران [قحطی در یمن] بسیار ضروری است که ما هرکاری که می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا گنجاندن نام «انصارالله یمن»در فهرست سیاه را بازبینی می کند

آمریکا گنجاندن نام «انصارالله یمن»در فهرست سیاه را بازبینی می کند