مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 13:502021-01-27سياسي

ضرورت ارائه گزارش مستمر از محل هزینه زکات به مردم


رییس شورای زکات قم با اشاره به نقش مردم در اداره حکومت دینی گفت: گزارش دائم به مردم از عملکرد و محل هزینه زکات و همچنین تشویق و تشکر از مردم برای دادن انگیزه رمز مدیریت در این امور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید محمد سعیدی نشست ظهر سه شنبه در نشست شورای زکات کشور با اشاره وجوب و ضرورت پرداخت زکات توسط مردم تصریح کرد: مسئولان برای اهدافی که در برپایی نظام اسلامی و اجرای آن در سطح جامعه دارند، نیازمند بودجه و سرمایه و نیرو هستند و زکات یک بودجه عمومی و حکومتی است.

وی افزود: خداوند موضوع زکات را برای مردم لازم دانست تا در درون مردم دغدغه خدمت به هم نوع احیا شود و اگر قرار است مردم حکومتی را از خودشان بدانند و مسئولان را در اهداف حکومت یاری کنند، باید در آن حکومت سهیم باشند.

رییس شورای زکات استان قم با اشاره به نقش مردم در تصمیم گیری های حکومت و رأی مردم و شرکت در انتخابات بیان کرد: در چهل سال گذشته هرگاه مسئولین از مردم دعوت کردند تا پای صندوق های رأی حاضر شوند، هرکجا که لازم بود پای صندوق های رأی آمدند، چون مردم حکومت را از خودشان می دانند.

وی با اشاره به قابل تقدیر بودن اقدامات صورت گرفته در زمینه زکات در سال های اخیر افزود: مردم باید ازنظر مالی با نظام همراهی و همکاری کنند و آیه شریفه وَأَقِیمُوا الصَّلَاهَ، وَآتُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ارائه گزارش مستمر از محل هزینه زکات به مردم

ضرورت ارائه گزارش مستمر از محل هزینه زکات به مردم