مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:402021-01-27سياسي

ابتکار منطقه ای سفر وزیر خارجه و فرصت های طلایی فراروی توسعه و رفاه برای قفقاز


در آستانه سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به گرجستان،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با انتشار یادداشتی آخرین تحولات منطقه ای و مناسبات دوجانبه و ابعاد این سفر را مورد بررسی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت اکبر قاسمی سفیر کشورمان در روزنامه پرتیراژ رزونانس و خبرگزاری اینترپرس، به شرح ذیل است: ابتکارمنطقه ای سفر دکترظریف و فرصتهای طلایی فراروی توسعه و رفاه برای قفقاز ابتکار سفر منطقه ای وزیر امورخارجه ایران با سفر به کشورهای آذربایجان، روسیه ،ارمنستان ،گرجستان و نهایتا به ترکیه انجام می گیرد.

این سفر با رایزنی های چندجانبه، راهبردی و پراهمیت درقلمرو تمامی بازیگران وکنشگران منطقه ای و محلی در اقلیم قفقاز درجریان می باشد و می تواند نقطه عطفی در تکوین تحولات شگرف در راستای استقرار و تحکیم صلح در منطقه باشد.

همچنین این ابتکار می تواند مرحله جدیدی از احیای ساختارهای توسعه و رفاه را برای همه مردم منطقه در این شرایط بسیار حساس و خطیر بین المللی به همراه داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری حکومت گرجستان در سال 1992 جزو اولین کشور های جهان بود که استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان را به رسمیت شناخت و در فرآیند دولت سازی کشور و مردم دوست گرجستان چه در مصائب و دردها وچه درشادیها وپیشر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار منطقه ای سفر وزیر خارجه و فرصت های طلایی فراروی توسعه و رفاه برای قفقاز

ابتکار منطقه ای سفر وزیر خارجه و فرصت های طلایی فراروی توسعه و رفاه برای قفقاز