مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:002021-01-27سياسي

چشم انداز همکاری محور گفت وگوهای مقامات ازبکستان و نروژ


معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و مدیر کل آژانس توسعه همکاری های نروژ در نشست ویدئویی چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شیرزاد اسداف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و باردوم ویگار مدیر کل آژانس توسعه همکاری های نروژ در نشست ویدئویی چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان گزارشاتی را در مورد تحولات گسترده، مفاد اصلی پیام شوکت میرضیایف رییس جمهور این کشور به مجلس عالی و همچنین اولویت های سیاست خارجی این کشور در اختیار طرف نروژی قرار داد.

وی بر علاقمندی ازبکستان برای گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه با کشورهای اسکاندیناوی از جمله نروژ تاکید و به ظرفیت های بزرگ برای گسترش همکاری های متقابل اشاره کرد.

با توجه به سهم قابل ملاحظه ای اسلو در بنیاد تراست در حوزه امنیت انسانی برای منطقه دریاچه آرال به طرف نروژ پیشنهاد شد که عضو کمیته مشاوره ای در توسعه پایدار منطقه دریاچه آرال باشد.

مدیر کل آژانس توسعه همکاری های نروژ نیز در این دیدار برای روند اصلاحات و تغییرات مثبت در ازبکستان، تلاش های کشور در تحکیم ثبات و روابط حسن همجواری در آسیای مرکزی ارزش بسیاری قائل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز همکاری محور گفت وگوهای مقامات ازبکستان و نروژ

چشم انداز همکاری محور گفت وگوهای مقامات ازبکستان و نروژ