مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:252021-01-27فناوري

رونمایی از یک چاپگر 3 بعدی خانگی اما حرفه ای


شرکت فرم لبز (Formlabs) از اولین چاپگر سه بعدی خود موسوم به فیوز 1 (Fuse 1) که برای نمونه سازی حرفه ای خانگی طراحی شده است، رونمایی کرد.

- شرکت "فرم لبز"(Formlabs) از اولین چاپگر سه بعدی خود موسوم به "فیوز 1"(Fuse 1) که برای نمونه سازی حرفه ای خانگی طراحی شده است، رونمایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، امروز شرکت فرم لبز (Formlabs) یک چاپگر سه بعدی موسوم به فیوز 1 را که از نوع پخت لیزری انتخابی (SLS) است و برای ساخت نمونه های اولیه حرفه ای و مهندسان ساخته شده است، معرفی کرد.

پخت لیزری انتخابی(SLS) یک تکنیک تولید افزودنی(Additive Manufacturing) است که در آن با استفاده از یک لیزر به عنوان منبع انرژی مواد پودری(معمولاً نایلون/ پلی آمید) را پخته و به هم متصل می کنند.

این کار با هدف گیری نقاطی در فضا(که از یک مدل سه بعدی در رایانه بدست می آید) به طور خودکار و اتصال آنها به یکدیگر به منظور تولید یک ساختار صلب صورت می گیرد.

این روش شبیه به ذوب لیزری انتخابی(SLM) است؛ این دو روش در یک نگاه از یک مفهوم یکسان هستند، اما در جزییات فنی تفاوت دارند.

روش ذوب لیزری انتخابی(SLM) شبیه به روش پخت لیزری انتخابی است، با این تفاوت که در SLM ماده به جای پخت کاملاً ذوب می شود و خصوصیات متفاوتی نظیر ساختار کریستالی، تخلخل و غیره ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از یک چاپگر 3 بعدی خانگی اما حرفه ای

رونمایی از یک چاپگر 3 بعدی خانگی اما حرفه ای