مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:102021-01-27پزشكي

سرطان دومین علت مرگ در مردم ایران


رییس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه سرطان دومین علت مرگ در بین مردم ایران است،گفت:سالانه 300میلیارد تومان هزینه شیمی درمانی در کشور میشود اما به نظر بنده تاثیری در درمان بیماران ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، پروفسور محمد اسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی سرطان اظهار داشت: حدود 150هزار سرطان جدید در سال در ایران شناسایی می شود.

سالی حدود 6درصد در میزان ابتلا به سرطان در ایران رشد داریم اما نسبت به کشورهای غربی تعداد ابتلادر ایران کمتر است؛به طوری که حدود یک پنجم کشورهای غربی در ایران ابتلا به سرطان داریم.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری به اندازه ایران رشد ابتلا به سرطان نداریم،گفت:در ایران سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان است؛همچنین فقر و فرهنگ دو عامل اصلی در ابتلا سرطان هستند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است،افزود:حدود 26درصد سرطان در زنان را این نوع سرطان تشکیل می دهد و سرطان پستان است.

اکبری با اشاره به نقش تغذیه نادرست،آلودگی هوا و مواد دخانی در ابتلا به سرطان،بیان داشت:بحث ارث در ابتلا به سرطان مهم است اما هیچ وقت سرطان را ارثی نمی دانیم،بلکه اثر ارث زیر 10درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دومین علت مرگ در مردم ایران

سرطان دومین علت مرگ در مردم ایران