مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:502021-01-27سياسي

رابطه مستحکمی بین نماز و زکات و رشد جامعه وجود دارد


نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود رابطه مستحکمی بین نماز، زکات و رشد جامعه، گفت: تأثیرگذاری نماز افراد در پرداخت زکات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای استانی نماز، بیان کرد: نماز علاوه بر تعالی روح یک نقش اساسی دیگر هم دارد و آن هم مربوط به جامعه و اقتصاد بر مبنای عدالت و پاکی و طهارت است.

وی با اشاره به اینکه اکثر جاهایی که در قرآن به نماز اشاره شده درباره زکات نیز سخن به میان آمده است، تصریح کرد: رابطه نماز و زکات به معنای توجه به جامعه و پاکی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان معنای لغوی زکات را رشد و نمو عنوان کرد و افزود: میان معنای لغوی و اصطلاحی زکات رابطه است و اگر کسی زکات اموال خود را بدهد موجب رشد مال شخص و جامعه می شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رابطه مستحکمی بین نماز، زکات و رشد جامعه وجود دارد، بیان کرد: انسانی که نماز می خواند اما زکات نمی دهد نماز او اثری نخواهد داشت زیرا این دو رابطه ناگسستنی دارند.

امام جمعه رشت بر ضرورت توجه به ابعاد گوناگون دین تأکید کرد و ادامه داد: در مسیر رسیدن به دین راه های مختلفی وجود دارد و رابطه میان نماز و مال در این بین قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه مستحکمی بین نماز و زکات و رشد جامعه وجود دارد

رابطه مستحکمی بین نماز و زکات و رشد جامعه وجود دارد