مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-27اقتصادي

انتقاد زادبوم از عدم الحاق به سازمان تجارت جهانی


ما الزامات مناسب در بخش اجرای موافقت نامه تجارت آزاد را نداریم و عدم الحاق و پیگیری برای عضویت در سازمان تجارت جهانی باعث دانش کم در بین تجار و مقامات دولتی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید زادبوم صبح امروز در نشست اقتصادی ایران و اوراسیا که در سالن همایش های رایزن برگزار شد، گفت: در کمتر از یک ماه آینده مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا را آغاز خواهیم کرد و مقدمات فنی آن از سوی سازمان توسعه تجارت فراهم شده ولی بخش مهمی از آن فضای اطراف موافقت نامه و دانش بخش خصوصی و دولتی در بخش موافقت نامه های تجارت آزاد است.

ما جز یک موافقت نامه با سوریه تجربه دیگری را در این زمینه نداشته ایم و در بخش های دولتی و در نزد بسیاری از تجار ما چنین تجربه ای موجود نیست.

معاون وزیر صمت عدم الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را از جمله نواقص موجود در زمینه اتخاذ رفتارهای متناسب با تجارت آزاد نام برد و گفت: ما الزامات مناسب در بخش اجرای موافقت نامه تجارت آزاد را با این کشورها نداریم و عدم الحاق و پیگیری برای عضویت در سازمان تجارت جهانی باعث دانش کم در بین تجار و مقامات دولتی شده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در حال حاضر موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا را درباره 890 قلم داریم، افزود: بعد از آغاز اجرای موافقت نامه تجارت آزاد تنها 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد زادبوم از عدم الحاق به سازمان تجارت جهانی

انتقاد زادبوم از عدم الحاق به سازمان تجارت جهانی