مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-27اقتصادي

عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده است


مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه هیچ تصمیمی برای تغییر نرخ ارز یا افزایش قیمت روغن نباتی نداریم، گفت: عرضه این محصول کم نشده، اما تقاضای کاذب ناشی از تورم انتظاری شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه مؤلفه های متغیر زیادی بر روی بازار اثر دارد، افزود: از ابتدای امسال حدود یک میلیون و 600 هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن نباتی کشور قرار داده و تولید شده است.

وی با بیان اینکه متوسط سه سال گذشته مصرف روغن در کشور حدود یک میلیون و 700 هزار تن در سال است، گفت: بنابراین در 10 ماه گذشته حتی بیشتر از نیاز کشور، تولید و توزیع روغن داشتیم.

سیف افزود: با توجه به مشکلات ارزی و تحریم، واردات روغن 432 هزار تن کاهش یافت، اما به واسطه تدابیر دولت، در این مدت 532 هزار تن از محل ذخایر راهبردی توزیع کردیم و در عرضه کالا مشکلی نداریم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: حدود دو ماه است که به صورت متراکم، انتظارات تورمی به ویژه در بازار کالاهای اساسی در جامعه بالا رفته است.

سیف ادامه داد: دو تا سه ماه در کمیسیون تلفیق در حال بحث هستیم که می خواهیم ارز 4200 تومانی روغن و کالای اساسی را حذف و یارانه را نقدی پرداخت کنیم و این موضوع موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده است

عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده است