مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-27سياسي

اقتصاد دریا محور گفتمان غالب و راهبردی کیش


مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش تغییر نگرش سنتی به فعالیت های حوزه دریا و تقویت صنایع نو ظهور در این عرصه را راهکارهای توسعه اقتصاد دریا محور عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان با اشاره به برخورداری ایران از 190 هزار کیلومتر مربع گستره دریایی و حدود 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی گفت: دسترسی به دریا در شمال و جنوب و آب های آزاد (اقیانوس هند)، مجاورت با منطقه استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز و قرارگرفتن درکریدورهای ترانزیتی بین المللی سبب شده است تا ایران در منطقه و جهان از نقشی کلیدی و حساس برخوردار باشد.

غلامحسین مظفری گستره های آبی را یکی از عناصر قدرت سیاسی و ظرفیتی برای رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: می بایست با توجه بیشتر به اقتصاد و توسعه دریامحور این ظرفیت را با برنامه ریزی و طرح های نوظهور و روزآمد تقویت کرد.

وی با بیان این که تحریم و موانع موجود در مسیر فروش نفت، عبور از اقتصاد تک محصولی و کاهش تدریجی تأثیر صادرات نفت بر بودجه کشور را ضروری کرده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توسعه گردشگری، صنایع و حمل و نقل دریایی، توسعه فعالیت های شیلاتی و فعال کردن صنایع وابسته به آن، بیشترین توجیه را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دریا محور گفتمان غالب و راهبردی کیش

اقتصاد دریا محور گفتمان غالب و راهبردی کیش