مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 19:452021-01-26بين الملل

تمدید استقرار نیروی دریایی ترکیه در خلیج عدن تا یک سال دیگر


مجلس ترکیه استقرار یگان هایی از نیروی دریایی این کشور در خلیج عدن و سواحل سومالی را با ادعای مقابله با دزدان دریایی تا یک سال دیگر تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه از تمدید حضور دریایی خود در دریای عدن و سواحل کشور آفریقایی سومالی تا یک سال دیگر خبر داد.

وبگاه میدل ایست آی در این زمینه  مجلس ترکیه سه شنبه استقرار یگان هایی از نیروی دریایی این کشور در خلیج عدن و  سواحل سومالی را با ادعای مقابله دزدان دریایی در منطقه را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

پیشتر مجلس ترکیه استقرار این نیروها را تا پنجم فوریه 2020 تمدید کرده بود.

ترکیه مدعی است که نیروی دریایی این کشور به تامین امنیت منطقه و تردد دریایی امن و تردد کشتی ها با پرچم ترکیه در مناطق یاد شده کمک می کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دزدان دریایی در روزهای گذشته با حمله به یک کشتی ترابری ترکیه ای، 15 خدمه این کشتی را ربوده و 1 ملوان آذربایجانی را نیز به قتل رساندند.

کشتی ترابری اِم/وی موتزارت که در کشور لیبریا ثبت شده و با پرچم ترکیه در حال حرکت از شهر لاگوس (نیجریه) به شهر کِیپ تاون (آفریقای جنوبی) بود، در 185 کیلومتری شمال غربی سواحل کشور سائوتومه هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید استقرار نیروی دریایی ترکیه در خلیج عدن تا یک سال دیگر

تمدید استقرار نیروی دریایی ترکیه در خلیج عدن تا یک سال دیگر