مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:252021-01-26اجتماعي

ارتقای سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان مرکزی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ارتقای سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان در جلسه شورای عالی محیط زیست خبر داد.

- رضا میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از جمله مهمترین مصوبات جلسه شورای عالی محیط زیست، ارتقا سطح تعدادی از عرصه های طبیعی کشور به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست بود.

وی با اشاره به اینکه مناطق چهارگانه محیط زیست شامل محدوده های طبیعی با ارزش زیست محیطی و جزء سرمایه های ملی هستند که همه آن ها تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست ایران اداره می شوند بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و طرح موضوع در جلسه شورای عالی محیط زیست محدوده امن منطقه حفاظت شده هفتاد قله در استان مرکزی با مساحت 12 هزار هکتار از حفاظت شده به پارک ملی ارتقاء پیدا کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: منطقه آزاد چنار نیز به مساحت 19 هزار هکتار در استان مرکزی و هم مرز با منطقه حفاظت شده هفتاد قله واقع شده و از تنوع زیستی غنی برخوردار بوده و کریدوری مابین هفتاد قله و سایر زیستگاه های این استان است؛ به همین دلیل از منطقه آزاد به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

میرزایی، ارتقاء مناطق تحت مدیریت استان را اقدامی مفید و اساسی در راستای حفظ و بهبود غنای زیستی استان خواند و گفت: در این مدت تمام سعی و تلاش خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان مرکزی

ارتقای سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان مرکزی