مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:102021-01-26اجتماعي

بافت قدیمی و جمعیتی گناباد، مناسب سازی فضا برای معلولان و سالمندان را می طلبد


به گفته رییس اداره بهزیستی گناباد، بسیاری از ساختمان های اداری و اماکن عمومی شهرستان گناباد قدیمی هستند و احداث آن ها مربوط به زمانی است که بحث مناسب سازی اصلا مطرح نبوده است همچنین بافت جمعیتی شهرستان که 12.

- 5 درصد آن را سالمندان تشکیل می دهند اهمیت موضوع مناسب سازی فضا برای معلولان، سالمندان و جانبازان را دو چندان می کند.

شاید باور و تصور عمومی این باشد که توان یابان، معلولان و سالمندان به دلیل محدودیت هایی که دارند احتمالا قادر نباشند همانند یک شهروند عادی در اجتماع حضور پیدا کنند اما آنچه مسلم است بسیاری از معلولان با محدودیت های خود کنار آمده و این محدودیت مانعی برای عدم حضور فعال آن ها در جامعه نیست بلکه آنچه بیش از خود محدودیت ها حضور این افراد را در جامعه کم رنگ می کند فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای حضور آن ها در جامعه است.

شهرستان گناباد نیز از این امر مستثنی نیست و اتفاقا به دلیل بافت قدیمی بناها و همچنین جمعیت بالای سالمندان در این شهر، لزوم پرداختن به بحث مناسب سازی فضا برای معلولان ، توان یابان و سالمندان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

رییس اداره بهزیستی گناباد در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی معلولان در شهرستان گناباد بحث مناسب سازی فضاهای عمومی است و اگر بخواهیم که معلولان، سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت قدیمی و جمعیتی گناباد، مناسب سازی فضا برای معلولان و سالمندان را می طلبد

بافت قدیمی و جمعیتی گناباد، مناسب سازی فضا برای معلولان و سالمندان را می طلبد