مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 05:502021-01-26اقتصادي

تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی سنتی به سامانه های نوین آبیاری


طرح سامانه های نوین آبیاری در سطح 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی سنتی در سال جاری هدفگذاری شده که از این سطح تا کنون 80 هزار هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری این وزارتخانه افزود: این 200 هزار هکتار در قالب 10 هزار و 500 پروژه اجرا می شود.

عباس زارع اظهار داشت: طرح سامانه نوین آبیاری تا کنون در قالب 5500 پروژه در سطح 80 هزار هکتار اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته و 5 هزار پروژه در سطح 120 هزار هکتار نیز در دست اجرا است و تا تیرماه سال آینده به اتمام می رسد.

وی پیشرفت فیزیکی طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی سنتی را نسبت به برنامه تعیین شده در سال جاری 82 درصد عنوان کرد.

زارع، علت پیشرفت فیزیکی برنامه امسال را تخصیص اعتبارات باقی مانده از سال قبل در قالب کمک های بلاعوض به کشاورزان در ابتدای سال دانست و افزود: در سال 98 حدود 78 درصد اعتبارات طرح سامانه های نوین آبیاری در آخر سال تخصیص یافت.

وی با بیان این که در کل کشور در اراضی سنتی زراعی و باغی از ابتدا تا کنون دو میلیون و 110 هزار هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند، خاطر نشان کرد: با احتساب اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در 290 هزار هکتار اراضی مدرن در پایاب سدها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی سنتی به سامانه های نوین آبیاری

تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی سنتی به سامانه های نوین آبیاری