مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:502021-01-26اجتماعي

انجام مطالعات و مستندنگاری برج خلعت پوشان تبریز


معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از انجام مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمت برج خلعت پوشان تبریز خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از انجام مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمت برج خلعت پوشان تبریز خبر داد.

علیرضا قوچی ضمن اعلام این خبر، گفت: اداره کل استان به عنوان متولی اصلی حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی همواره اهداف و برنامه های خود را در این راستا به صورت مستمر و تخصصی انجام می دهد، در این راستا انجام مطالعات و ارائه طرح مرمتی برای تحقق اهداف صیانتی و حفاظتی از بناهای تاریخی امری ضروری است.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر مطالعات و مستندنگاری برج خلعت پوشان توسط معاونت میراث فرهنگی استان انجام شده و فاز نخست عملیات مرمتی آن همزمان با انجام مطالعات با کسب مجوز مرمت در بخش بنا و محوطه سازی انجام شد که ادامه روند مرمت در حال حاضر نیز مراحل اجرایی خود را سپری می کند.

وی به شرح اقدامات انجام گرفته در مراحل مطالعات و مستندنگاری برج خلعت پوشان تبریز پرداخت و افزود: در مرحله نخست، مطالعات و جمع آوری اسناد مکتوب و مصور از برج خلعت پوشان و هم چنین مطالعات میدانی، مستندسازی و گردآوری اطلاعات مربوط به معماری طبقه اول، هندسه و فرم کوشک، انجام مطالعات تطبیقی و بررسی نمونه های هم دوره در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مطالعات و مستندنگاری برج خلعت پوشان تبریز

انجام مطالعات و مستندنگاری برج خلعت پوشان تبریز