مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 18:052021-01-25بين الملل

اتحادیه اروپا روی خوان گوایدو خط کشید


اتحادیه اروپا با تجدیدنظر در سیاست های خود در قبال ونزوئلا اعلام کرد از این پس خوان گوایدو را به عنوان «رییس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت نمی شناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که از این پس خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمت نمی شناسند اما همچنان او را طرف ممتاز گفتگو با اتحادیه اروپا می دانند.

به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا از سوی آمریکا و بسیاری از دولت های اروپایی این امکان را به وی می داد که به منابع مالی مصادره شده دولت قانونی ونزوئلا در این کشورها دسترسی داشته باشد و از این منابع برای تقویت مخالفان دولت نیکلاس مادورو استفاده کند.

خوان گوایدو که در انتخابات پارلمانی اخیر ونزوئلا حتی جایگاه خود به عنوان ریاست مجمع ملی ونزوئلا را از دست داد، از اوایل سال 2019 خود را رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرده و برخی کشورهای غربی نیز در ادامه تلاش های خود برای فروپاشی ونزوئلا وی را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته بودند.

علی رغم عقب نشینی اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا ، آمریکا و انگلیس همچنان وی را رییس جمهور مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا روی خوان گوایدو خط کشید

اتحادیه اروپا روی خوان گوایدو خط کشید