مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 15:252021-01-25پزشكي

کرونا جان افراد «چاق» را بیشتر می گیرد/کووید 19 در چربی غذا بیشتر زنده می ماند


رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه چاقی شانس ابتلا و مرگ و میرکرونا را افزایش می دهد، گفت: کرونا در غذاهای چرب ماندگاری بیشتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در نشست خبری تازه های تغذیه و کرونا، تاکید کرد: تامین تغذیه سالم و مکفی باید به عنوان یک راهبرد مهم در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در افرادی که از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند شانس ابتلا به کرونا و مرگ ومیر بیشتر است؛ همچنین اقامت بیمارستانی این افراد و حضور در آی سی یو در این افراد نسبت به سایرین بیشتر است.

زالی با تاکید بر اهمیت تغذیه کافی و سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا گفت: افرادی که دچار اختلالات تغذیه و یا چاقی هستند نسبت به دیگر افراد استعداد بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بسیاری از افراد چاق، علی رغم چاقی از کمبود عناصر کمیاب تغذیه ای رنج می برند، افزود: علاوه بر این، چاقی شانس ابتلا و مرگ و میر را افزایش می دهد.

 زالی با اشاره به دانش در حال تغییر بشر در مورد کرونا، یادآور شد: طبق بیانیه های سازمان جهانی بهداشت شواهد قطعی برای اینکه غذا به عنوان عامل اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا جان افراد «چاق» را بیشتر می گیرد/کووید 19 در چربی غذا بیشتر زنده می ماند

کرونا جان افراد «چاق» را بیشتر می گیرد/کووید 19 در چربی غذا بیشتر زنده می ماند