مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-25اجتماعي

بافت قدیم کرمانشاه احیاء می شود/ 15 خانه تاریخی در مسیر ثبت ملی شدن


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح ساماندهی و احیاء بافت قدیم شهر کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح ساماندهی و احیاء بافت قدیم شهر کرمانشاه خبر داد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 300 هکتار بافت تاریخی در شهر کرمانشاه، اظهارکرد: در این محدوده 300 هکتاری هم محله ها و هم بناهایی داریم که دارای اهمیت و ارزش تاریخی هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون بخش اعظمی از تک بناهایی که در بافت تاریخی کرمانشاه قرار گرفته اند، مانند تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، مسجد حاج شهباز خان، مسجد جامع و تعدادی خانه تاریخی ثبت ملی شده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه از اختصاص دو میلیارد تومان برای مرمت این بناها در سالجاری خبر داد و افزود: باتوجه به اهمیت این بناهای ثبت ملی شده، هرساله بنا به ضرورت برای تعدادی از آنها اعتباراتی اختصاص داده می شود تا مرمت شوند، امسال نیز حدود دو میلیارد تومان برای این منظور اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: مسجد حاج شهبازخان، مسجد جامع، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک از جمله بناهایی هستند که از محل این اعتبارات مرمت آنها را در دستور کار قرار داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت قدیم کرمانشاه احیاء می شود/ 15 خانه تاریخی در مسیر ثبت ملی شدن

بافت قدیم کرمانشاه احیاء می شود/ 15 خانه تاریخی در مسیر ثبت ملی شدن