مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 10:352021-01-25فرهنگي

کتاب «اسطوره، شاهنامه، تعزیه» در کاشان رونمایی شد


کتاب «اسطوره، شاهنامه، تعزیه» شامل تصاویری از آیین های عاشورایی شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در کاشان رونمایی شد.

- کاشان -کتاب اسطوره، شاهنامه، تعزیه شامل تصاویری از آیین های عاشورایی شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در کاشان رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا اشاره به اینکه این کتاب وام گیری های تعزیه از بن مایه های اساطیری و شاهنامه است، اظهار داشت: کتاب اسطوره، شاهنامه، تعزیه شامل 6 فصل است.

محمد خداداد نوش آبادی با بیان اینکه بن مایه های اساطیر تعزیه، کهن الگوها در ساختار تعزیه نامه ها، بررسی تطبیقی داستان سیاوش و روایت مادر تعزیه نامه ها، خویش کاری و هم نوایی عرفان و اسطوره در نسخ تعزیه، وام گیری های تعزیه از شاهنامه فردوسی و مروری بر چند باور اساطیری و عرفانی در چند نسخه تعزیه شش بخش این کتاب است، ابراز داشت: تصاویر این کتاب مربوط به تعزیه و آیین های عاشورایی شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل است.

این محقق و پژوهشگر ادبی با اشاره به اینکه این تصاویر طی سال های 1384 تا 1399 توسط تعدادی از پژوهشگران آیینی و تاریخی تهیه شده است، تصریح کرد: محمد مشهدی، جواد گرامی، مصطفی سلمانیان و سیدوحید سکوت عکاسان این تصاویر بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «اسطوره، شاهنامه، تعزیه» در کاشان رونمایی شد

کتاب «اسطوره، شاهنامه، تعزیه» در کاشان رونمایی شد