مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-25سياسي

کمیته ملی صیانت از جنگل های زاگرس ایجاد شد/ تشکیل جلسه با رییس جمهور


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ملی صیانت از جنگل های زاگرس و برگزاری نخستین جلسه آن با حضور رییس جمهور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین گودرزی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از نعمت های بزرگ خدادادی به سرزمین ایران، پهنه جنگلی، جنگل های زاگرس است، اظهار داشت: در کمربند غربی ایران و از جنوب تا شمال غرب، شش میلیون هکتار جنگل زاگرس وجود دارد که در اصطلاح به آن کمربند حفاظتی و یا ریه تنفسی ایران گفته می شود.

وی با بیان اینکه تعدیل و اقلیم آب هوای ایران به این جنگل ها بستگی دارد، عنوان کرد: 40 درصد آب شرب ایران از طریق این پهنه جنگلی تأمین می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه در 10 سال اخیر این پهنه عظیم جنگلی که بزرگترین پهنه جنگلی ایران نیز محسوب می شود دچار بیماری زوال درختان بلوط شده است.

گودرزی، تصریح کرد: 1.

5 میلیون هکتار یا 18 میلیون اصله درخت بلوط از 25 تا 100 درصد آفت زده و خشکیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز بود که اقدام ملی در راستای آنچه در جهت نجات دریاچه ارومیه صورت گرفت، در این زمینه هم انجام گیرد، افزود: من به عنوان یکی از نمایندگان حوزه زاگرس از وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه سوال کردم و درخواست داشتیم که کمیته ملی نجات جنگل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته ملی صیانت از جنگل های زاگرس ایجاد شد/ تشکیل جلسه با رییس جمهور

کمیته ملی صیانت از جنگل های زاگرس ایجاد شد/ تشکیل جلسه با رییس جمهور