مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 09:252021-01-25اقتصادي

سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه در استان 751 بنا و محوطه تاریخی ثبتی داریم، گفت: بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، سرانه مرمت و بازسازی هر اثر ثبتی در گلستان 50 هزار تومان است.

- ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه در استان 751 بنا و محوطه تاریخی ثبتی داریم، گفت: بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، سرانه مرمت و بازسازی هر اثر ثبتی در گلستان 50 هزار تومان است.

احمد تجری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها یک درصد از بودجه استان به بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص داده شده که این مبلغ با توجه به ظرفیت های استان در این سه حوزه، بسیار کم است.

وی افزود: در بودجه امسال 3 میلیارد و 400 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی آثار ثبتی میراث فرهنگی گلستان در نظر گرفته شد که با این مبلغ حتی نمی توان مرمت های اضطراری و رفع خطر را انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه بین ظرفیت ها و اعتبار در این بخش فاصله زیادی وجود دارد، گفت: اگر گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان می دانیم، نیاز است که همه دستگاه های در این حوزه نقش آفرینی کنند.

تجری بیان کرد: با توجه به اینکه در واقع با بودجه دولتی نمی توان برای مرمت بناهای تاریخی کار خاصی انجام داد، به دنبال مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیای بناهای تاریخی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!

سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!