مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 05:102021-01-25اقتصادي

پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

محمود باعقیده با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری فرمانداری شهرستان خواف و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان، تفاهم نامه ای با هدف حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهرستان منعقد شد که بر این اساس در مرحله دوم 160 میلیون ریال به منظور مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف اختصاص یافت.

وی در خصوص مرمت های این بنا عنوان کرد: در پی بارش های سال گذشته قسمتی از سقف بنا فرو ریخت و به منظور جلوگیری از خسارت بیشتر و حفاظت از تزیینات داخلی، مرمت اضطراری این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف تصریح کرد: این مجموعه از بناهای عصر تیموریان است که شامل مسجد، مزار، آب انبار و بافت تاریخی می شود.

اتمام عملیات ساخت خانه ابریشم در تربت حیدریه رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از اتمام عملیات ساخت خانه صنایع دستی بایگ در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف

پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف