مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 20:452021-01-24بين الملل

تظاهرات در سودان در اعتراض به کمبود نان و سوخت


صد ها نفر از شهروندان سودانی برای سومین روز پیاپی در اعتراض به کمبود سوخت و نان تظاهرات کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، صد ها سودانی امروز یکشنبه برای سومین روز متوالی به خیابان ها آمدند تا به وخامت اوضاع اقتصادی این کشور اعتراض کنند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان گزارش داد: در خارطوم پایتخت سودان و شهر های ام درمان و بحری تظاهرات ضد حکومتی با حضور صد ها معترض برپا شد که در جریان آن تظاهرات کنندگان خیابان های اصلی را با سنگ های بزرگ و سوزاندن لاستیک مسدود کردند.

گروه تجمع المهنیین (انجمن صاحبان مشاغل) که رهبری این اعتراضات را برعهده دارد، گفت: انقلابیون با آمدن به خیابان های مناطق مختلف پایتخت و چند استان دیگر سیاست های گرسنه و فقیر نگاه داشتن ملت را که حکومت انتقالی بر آن اصرار دارد، محکوم کردند.

او سیاست های حکومت انتقالی سودان را مشابه سیاست های دیکتاتوری عمر البشیر رییس جمهور مخلوع این کشور خواند و گفت که حکومت باید ضمن برپایی عدالت از کارگران و تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

سودان طی سال های اخیر با بحران شدید در خصوص نان و سوخت روبه رو است و بار دیگر روزانه صف های طولانی از شهروندان در مقابل نانوایی ها و ایستگاه های سوخت شکل گرفته و نارضایتی مجدد سودانی ها را به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات در سودان در اعتراض به کمبود نان و سوخت

تظاهرات در سودان در اعتراض به کمبود نان و سوخت