مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 15:102021-01-24اقتصادي

قشر مولد را اسیر بخشنامه های تعدادی بروکرات حقوق بگیر نکنید


رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تکرار اشتباهات در اقتصاد ایران گفت: مصلحت اندیشی در ارائه تصویر واقعی از مشکلات اقتصادی را کنار بگذارید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعنوان کرد.

متن کامل سخنرانی رییس اتاق ایران به شرح زیر است: بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق مانند کاهش نرخ مالیات بر سود اشخاص حقوقی حاوی پیام های مثبت برای توجه به بخش مولد اقتصاد کشور است، اما آثار برخی تصمیمات مانند افزایش قیمت سوخت و برق برای بخش مهمی از صنایع و یا افزایش قیمت ارز لازم است، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

مجلس یازدهم از آغاز به کار خود در خرداد ماه سال جاری همواره موضوعاتی از قبیل بهبود محیط کسب وکار و ارتقای شاخص های اقتصادی را به عنوان برنامه های اصلی خود مورد توجه قرار داده است.

تحقق برنامه های مذکور، نیازمند ابزارها و سازوکارهایی است که مهم ترین آنها عبارتند از تصویب قانون و مهمتر از آن اعمال نظارت.

یکی از آسیب هایی که به ویژه در سال های اخیر در نظام قانون گذاری آشکار شده است، تصویب قوانین متعدد در مورد موضوعاتی که پیشتر در نظام حقوقی یا محتوای مشابه موجود بوده اند، اما به مرحله اجرا نرسیده اند.

رویکرد تقنینی به جای رویکرد نظارتی موجب شده، نظام حقوقی به دلیل عدم انجام فرآیند تدوین و تنقیح نه تنها به حل مشکل جاری کمک نکند، بلکه به افزایش بار قوانین، مقرر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشر مولد را اسیر بخشنامه های تعدادی بروکرات حقوق بگیر نکنید

قشر مولد را اسیر بخشنامه های تعدادی بروکرات حقوق بگیر نکنید