مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 10:352021-01-24فرهنگي

«برقع» در «عمارت هنری تُ» به صحنه می رود


نمایش «برقع» به کارگردانی وحید پیماندار در دهمین دوره «تئاتر صاحبدلان» از امروز پنجم بهمن در «عمارت هنری تُ» به صحنه می رود.

- نمایش برقع به کارگردانی وحید پیماندار در دهمین دوره تئاتر صاحبدلان از امروز پنجم بهمن در عمارت هنری تُ به صحنه می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نمایش برقع از جمله آثار صحنه ای دهمین دوره تئاتر صاحبدلان است که از امروز پنجم تا چهارشنبه 8 بهمن ساعت 16 در عمارت هنری تُ به صحنه می رود.

وحید پیماندار کارگردان برقع درباره این نمایش گفت: نمایش برقع با محوریت زنی به نام هنده است.

در تاریخ آمده که این زن همسر یزید بوده و در زمانی که اصحاب امام حسین علیه السلام به اسارت گرفته و وارد شام می شوند او به حمایت از حضرت زینب سلام الله علیها و دیگر یاران می پردازد و نقش معنوی این زن در حماسه عاشورا شاهدی تاریخی به بر حق بودن امام حسین علیه السلام در کاخ یزید است.

وی با اشاره به زمان برگزاری تئاتر صاحبدلان که مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود گفت: ارتباط این نمایش با چهلمین سالگرد دفاع مقدس می تواند روحیه شهادت طلبی رزمندگان باشد که البته از مکتب عاشورا و امام حسین علیه السلام می آید.

این کارگردان درباره شیوه اجرای نمایش عنوان کرد: این نمایش داستانی تاریخی و مذهبی و اشاره مستقیم به واقعه عاشورا دارد و نسخ تعزیه این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برقع» در «عمارت هنری تُ» به صحنه می رود

«برقع» در «عمارت هنری تُ» به صحنه می رود