مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 08:202021-01-24سياسي

40 شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد تحویل دادستانی رودبارجنوب شد


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبارجنوب گفت: 40 قلم شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد در راستای حفظ و حراست از حقوق عامه و به صورت داوطلبانه توسط یکی از اهالی فرهنگ دوست شهرستان رودبارجنوب تحویل دادستانی این شهرستان شده است.

- ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبارجنوب گفت: 40 قلم شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد در راستای حفظ و حراست از حقوق عامه و به صورت داوطلبانه توسط یکی از اهالی فرهنگ دوست شهرستان رودبارجنوب تحویل دادستانی این شهرستان شده است.

حامد عمرانی در تشریح این خبر افزود: این اشیاء ارزشمند تاریخی از جنس مفرغ بوده که شامل 13 قطعه سوزن مفرغی نوک پهن و 27 قطعه اشیاء ماری شکل هستند که قدمت این اشیاء مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد و دوره شهرنشینی است.

وی با بیان اینکه سبقه تاریخی این آثار مربوط به تمدن شناخته شده کنار صندل جیرفت و مربوط به عصر مفرغ برآورد می شود، اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان مربوطه، این اشیاء کاربردهای آیینی و مذهبی داشته و یا به عنوان اشیاء تدفینی مورد استفاده قرار می گرفته است.

عمرانی در پایان بیان کرد: این اشیاء تاریخی پس از تنظیم صورت جلسه تحویل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد تحویل دادستانی رودبارجنوب شد

40 شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد تحویل دادستانی رودبارجنوب شد