مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-24بين الملل

اسپیس ایکس آمریکا امروز 143 ماهواره پرتاب می کند


تلاش شرکت فضایی اسپیس ایکس برای پرتاب 143 ماهواره با یک راکت فالکون 9 روز گذشته - شنبه - به دلیل شرایط ضعیف جوی متوقف شد و این شرکت قصد دارد این پرتاب را امروز انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، اسپیس ایکس اعلام کرد که تلاش مجدد برای پرتاب این ماهواره ها امروز - یکشنبه 24 ژانویه (پنجم بهمن) - انجام می شود.

برای این پرتاب یک بازه زمانی 22 دقیقه ای در نظر گرفته شده است که در ساعت 10 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (در آمریکا) آغاز می شود.

قرار بود اسپیس ایکس این ماهواره ها را صبح شنبه و تقریباً در ساعت 9 و 40 دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب کند.

این پرتاب پنجمین پرواز برای تقویت کننده مرحله اول راکت فالکون 9 اسپیس ایکس خواهد بود اما اولین مأموریت این تیم در یک برنامه راه اندازی ماهواره است که در جریان آن 10 ماهواره استارلینک به همراه 133 ماهواره کوچک دیگر حمل می شود.

انتظار می رود تقویت کننده مرحله اول راکت فالکون 9، مدت کوتاهی پس از پرواز در یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس اطلس به زمین بنشیند.

اسپیس ایکس همچنین به احتمال زیاد تلاش می کند تا دماغه این موشک را نیز بازیابی کند؛ اقدامی که در حال تبدیل شدن به بخش عادی هر ماموریت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپیس ایکس آمریکا امروز 143 ماهواره پرتاب می کند

اسپیس ایکس آمریکا امروز 143 ماهواره پرتاب می کند