مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:452021-01-24اقتصادي

105 هزار واحد خون در اصفهان اهدا شد / اهدای روزانه 5 واحد پلاسما


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 105 هزار واحد خون از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان اهدا شده است.

- مجید زینلی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره خونی استان اصفهان بحرانی و خطرناک نیست اما با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده خون به صورت روزانه و مستمر است ضروری است که شهروندان به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: در استان اصفهان به همه گروه های خونی نیاز داریم و با توجه به فصل سرما درخواست ما این است که اهدا کنندگان بیش از گذشته به نیاز همنوعان خود توجه داشته باشند.

مراجعه 132 هزار نفر برای اهدای خون در اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه طی 10 ماه گذشته بیش از 132 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند، ابراز داشت: از این تعداد 105 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که 96 درصد از آنها مرد و چهار درصد زنان بوده اند.

وی با بیان اینکه خون اهدایی توسط شهروندان برای انجام اعمال جراحی و بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: تقریباً 30 تا 40 درصد خون اهدایی توسط بیماران تالاسمی مصرف می شود و بیماران مبتلا به هموفیلی هم از فرآورده های خونی فاکتورهای انعقادی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

105 هزار واحد خون در اصفهان اهدا شد / اهدای روزانه 5 واحد پلاسما

105 هزار واحد خون در اصفهان اهدا شد / اهدای روزانه 5 واحد پلاسما