مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:152021-01-24اجتماعي

«فیروز» 4یوزپلنگ دیگر را به توران کشاند/ احتمال ازدیاد نسل یوزها


مدیرکل محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه «فیروز» چهار یوزپلنگ دیگر را به توران بیارجمند شاهرود کشاند، گفت: تصاویر دوربین تله ای رویئت پنج یوز را تایید کرده اند.

- سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان بابیان مکان علامت گذاری یوزی به نام فیروز محل تردد چهار یوز دیگر شده است، گفت: تصاویر دوربین تله ای رویئت پنج یوز را تایید کرده اند.

امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه بررسی تصاویر دوربین ها نشان می دهد که یوز نر معروف پارک ملی توران یعنی فیروز و یوز مادر خانواده به نام تلخاب که خردادماه امسال با سه توله اش مورد شناسایی قرارگرفته بود در یک نقطه و به فاصله یک روز تصویربرداری شدند، ابراز داشت: مشاهده این دو یوز نر و ماده در یک نقطه احتمال تلاقی این دو و انجام جفت گیری و بارداری مجدد مادر خانواده را بالا می برد.

وی ضمن بیان اینکه این مادر 24 آذرماه امسال نیز به همراه سه توله اش در نقطه دیگری که فیروز هم در آنجا تردد دارد نیز مشاهده شده بود، افزود: دوربین های تله ای منطقه همه این وقایع را ثبت و کار تحقیقاتی پیرامون آن در حال انجام است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه درخت خاصی همیشه محل علامت گذاری فیروز بود و تقریباً در تمام سال فقط فیروز در اینجا مشاهده می شد، ابراز داشت: طی چند روز گذشته این مکان شاهد ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فیروز» 4یوزپلنگ دیگر را به توران کشاند/ احتمال ازدیاد نسل یوزها

«فیروز» 4یوزپلنگ دیگر را به توران کشاند/ احتمال ازدیاد نسل یوزها