مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 05:552021-01-24سياسي

مرحله نهایی صدور 130 شناسنامه فرزند تبعه خارجی در اصفهان


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: صدور 130 شناسنامه برای فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در اصفهان در مرحله نهایی است.

- مهدی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اظهار داشت: این قانون در مهر ماه 98 تصویب و آیین نامه اجرایی آن در خرداد ماه توسط وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از تصویب این قانون متقاضیان دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی باید به کنسولگری ها مراجعه می کردند، ابراز داشت: این در حالی است که امروز با مراجعه به سایت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

شرط سنی برای صدور شناسنامه فرزندان تبعه خارجی برداشته شد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه در قانون جدید شرط سنی تعریف نشده است، ادامه داد: در گذشته شرط سنی 18 سال بود و این فرزندان تنها یک سال برای دریافت شناسنامه فرصت داشتند.

وی با بیان اینکه شرط ترک تابعیت خارجی برای فرزند مادر ایرانی نیز در قانون جدید برداشته شده است، تصریح کرد: از این رو طی 6 ماه اخیر شاهد روند رو به رشد درخواست برای ثبت نام صدور شناسنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرحله نهایی صدور 130 شناسنامه فرزند تبعه خارجی در اصفهان

مرحله نهایی صدور 130 شناسنامه فرزند تبعه خارجی در اصفهان