مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 17:402021-01-23سياسي

بی توجهی شهرداری منطقه 20 به شورایاران/ چرا شورایاران جلسه شهردار را تحریم کردند؟


شورایاران منطقه 20 معتقدند، تعامل سازنده ای بین شهرداری و شورای محلات وجود ندارد و شهرداری به دنبال شوی تبلیغاتی است و شهرداری منطقه 20 نیز حواشی پیش آمده را رویکرد سیاسی می داند.

- خبرگزاری فارس از شهرری: شورایاری ها انجمنی غیردولتی، داوطلبانه و مشارکتی هستند که با رویکرد کم کردن فاصله میان مردم و مسؤولان تشکیل شدند و در این راستا پیگیری مطالبات مردمی، امور خیریه و حل مشکلات شهری برای کمک به شورا های محل را در دستور کار قرار دادند.

اولین بار شورایاری ها در سال 1378 و همزمان با فعالیت نخستین دوره شورای اسلامی شهر تهران آغاز به کار کرد و آخرین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران با مسؤولیت شهرداری تهران در تیرماه 1398 در سطح محلات شهر تهران برگزار شد.

با توجه به وسعت و گستردگی پایتخت، تهران را باید از داخل محلات مدیریت کرد زیرا اعضای شورای شهر تهران نمی توانند کل محلات تهران را رصد کنند لذا در این مسیر و برای بررسی مشکلات باید از شورایاران کمک گرفت چون آن ها از دل مردم هستند و بهتر از هر کسی می توانند، مطالبات مردم را احصاء و به مسؤولان منتقل کنند.

از نظر شهرداری تهران، به استناد مصوبات شورا، شورایاری یک انجمن شهری است که به عنوان یک نهاد مدنی در سطح محلات شهر تهران فعالیت می کند اما با گذشت زمان، نقش شورایاری ها کمرنگ تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی شهرداری منطقه 20 به شورایاران/ چرا شورایاران جلسه شهردار را تحریم کردند؟

بی توجهی شهرداری منطقه 20 به شورایاران/ چرا شورایاران جلسه شهردار را تحریم کردند؟