مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 16:002021-01-23اجتماعي

«زاکین» قلب سیاهو در هرمزگان/ زادگاه مرغوب ترین نارنگی جهان+عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، روستای زاکین از روستاهای هدف گردشگری در استان هرمزگان در فاصله 90 کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد.

روستا از ضلع شرقی با روستای سغ از ضلع جنوبی با سیاهو، از ضلع غربی با درگز و تلسورو و از شمال با روستای بخوان در شهرستان حاجی آباد همسایه است.

وجود چشمه سارهای متعدد و قنات و همسایگی بام هرمزگان بلند ترین قله استان هرمزگان با نام قله تشگر با ارتفاع 3267 متر و وجود درختان زیبای نارنگی به عنوان مرغوب ترین نارنگی ایران و جهان و مجتمع آبدرمانی به این منطقه صفای خاصی در تمام فصول بخشیده است.

منطقه باستانی پشته گلهکی و کشف یکی از بزرگترین میادین نفت خام کشور در این روستا بر اهمیت این منطقه در جغرافیای هرمزگان افزوده است و همت بلند شورا و دهیار این روستا در عمران و آبادانی آن موجب شده تا این روستا در هرمزگان همچون نگینی بدرخشد و این روستا را به لحاظ ارزش زمین به یکی از گران ترین روستاهای ایران تبدیل کند.

روستایی با دهیار زن طاهره مرادی دهیار روستای زاکین از شمار دهیاران بانوی هرمزگان است که از وضعیت روستا و پیگیری های او برای رفع مشکلات این منطقه می توان پی به روحیه خستگی ناپذیرش در پیگیری تأمین زیرساخت ها برای این روستا با 225 خانوار جمعیت پی برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زاکین» قلب سیاهو در هرمزگان/ زادگاه مرغوب ترین نارنگی جهان+عکس

«زاکین» قلب سیاهو در هرمزگان/ زادگاه مرغوب ترین نارنگی جهان+عکس