مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 15:502021-01-23اقتصادي

صدور مجوز ساخت و ساز در حوزه گردشگری استان مرکزی تسهیل می شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، گفت: خارج از محدوده روستاهای نظم آباد و حسین آباد اراک ساخت و ساز ممنوع است اما در حوزه گردشگری مجوز می دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی زندیه وکیلی عصر شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، اظهار کرد: برای حجم بالای تقاضای سرمایه گذاری و گردشگری در روستاهای نظم آباد و حسین آباد بغدادی اراک، باید طرح کالبدی پیش بینی و تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه در روستای نظم آباد نیاز به هتل نداریم و با سرمایه گذاری در پروژه های احداث هتل مخالف هستیم، افزود: در هیچ زمینه ای خارج از محدوده روستا اجازه ساخت و ساز داده نمی شود، ولی در حوزه گردشگری مجوز خواهیم داد و با این روند و تدبیر همه تقاضاها به سمت گردشگری سوق می یابد.

زندیه وکیلی ادامه داد: باید سفره خانه های حسین آباد برای کسب مجوز فعالیت اقدام کنند تا در صورت تخلف برخورد قانون با آنها صورت گیرد.

البته این روستا نیز نیازمند طرح کار کالبدی است.

در این جلسه بالغ بر 21 پروژه گردشگری، شامل احداث هتل سه ستاره با سرمایه گذاری پنج میلیارد و 111 میلیون ریال و اشتغال زایی برای 30 نفر، هتل یک ستاره با 8 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی برای 5 نفر در روستای کهک تفرش، ایجاد تأسیسات اقامتی در جاده نورعلی بیگ ساوه با سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز ساخت و ساز در حوزه گردشگری استان مرکزی تسهیل می شود

صدور مجوز ساخت و ساز در حوزه گردشگری استان مرکزی تسهیل می شود