مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 09:202021-01-23سياسي

پاک آیین: بازداشت کاوه افراسیابی مغایر با آزادی بیان و مصداق نقض حقوق بشر است


سفیر پیشین ایران در باکو بازداشت کاوه افراسیابی استاد دانشگاه در آمریکا را مغایر با آزادی بیان و آزادی قلم و مصداق نقض حقوق بشر خواند و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دولت آمریکا هفته گذشته کاوه لطف الله افراسیابی که دارای سابقه تدریس در دانشگاه بوستون و سایر دانشگاه های آمریکا را دارد را به اتهام لابی گری مخفیانه برای دولت ایران بازداشت کرد.

این اقدام واکنش سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی را به همراه داشت و او در گفت وگو با ایسنا این اقدام آمریکا را گروگانگیری آشکار علیه اتباع ایرانی خواند و افزود: آقای افراسیابی استاد شناخته شده دانشگاه هستند که به اتهامات واهی بازداشت شده اند.

علیرضا میریوسفی  سخنگوی هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه اول بهمن ماه بازداشت  کاوه لطف الله افراسیابی  دانشمند علوم سیاسی و تحلیلگر رسانه ای در آمریکا را محکوم کرد و در توییتر نوشت: از شنیدن خبر دستگیری دکتر افراسیابی با اتهامات ساختگی متأسفیم، [اقدامی] که در آخرین ساعات دولت [دونالد] ترامپ که به خاطر سرسختی و تعصبات ضد ایرانی معروف است، انجام گرفت.

دکتر افراسیابی به عنوان یکی از عوامل مأموریت [ایران] مشغول به کار نبود، بلکه وی استاد دانشگاه و متخصص در زمینه روابط بین الملل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: بازداشت کاوه افراسیابی مغایر با آزادی بیان و مصداق نقض حقوق بشر است

پاک آیین: بازداشت کاوه افراسیابی مغایر با آزادی بیان و مصداق نقض حقوق بشر است