مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-23سياسي

تنها موحدان می توانند زمامداران جامعه اسلامی باشند


تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه موحدان باید زمامداران جامعه اسلامی باشند، گفت: سفها و منافقان نمی توانند بر مومنان حکومت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری در جلسه این هفته درس اخلاق که با موضوع مواعظ نورانی امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: انسان در روابط اجتماعی با مسائل مختلفی مواجه می شود به همین منظور حضرت در بخشی از کلام خویش به چگونگی توجیه و برخورد با این مسائل اشاره می کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به همه شئون وجودی انسان اشراف کامل دارند، عنوان کرد: روایات و دستورات اهل بیت (ع) همه در راستای اصلاح رفتار و اعمال انسان است.

امام صادق (ع) می فرمایند: امور را با اهلش منازعه نکن؛ انسان در هر امری اگر با اهلش مواجه شد یا باید آن امر را فرا بگیرد و یا آن را به اهلش بسپارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان روابط گوناگونی در جامعه دارد و در این روابط موظف است وظایف شرعی و اخلاقی مناسب را داشته باشد، گفت: انسان اگر بخواهد علمی را از یک عالم فرا بگیرد باید مدتی اختیار خود را به ایشان بدهد، بنابراین تا زمانی که جاهل است نباید در آن علم با عالم منازعه کند و چنانچه دید عالم مطلبی را اشتباه بیان کرد حق گوشزد کردن ندارد بلکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها موحدان می توانند زمامداران جامعه اسلامی باشند

تنها موحدان می توانند زمامداران جامعه اسلامی باشند