مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-23بين الملل

مصاحبه جدید وزیر خارجه سعودی درباره ایران، یمن و سوریه با آمدن «بایدن»


وزیر خارجه سعودی در جدیدترین اظهاراتش در خصوص منطقه، ضمن تظاهر به تلاش برای توقف جنگ یمن و گفت وگو با ایران همچنان با ادبیات اتهام زنی علیه تهران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت وگو با شبکه ، آشتی با دوحه، عادی سازی روابط با تل آویو، روابط با ترکیه، توضیح داد.

تظاهر به تلاش برای توقف جنگ در یمن با آمدن بایدن وی در ابتدای سخنانش به موضوع روابط تاریخی ریاض با ایالات متحده آمریکا و دولت های مختلف جمهوری خواه و دموکرات این کشور پرداخت و گفت: دولت بایدن پرونده یمن را ارزیابی و درک خواهد کرد که اهداف ما با اهداف آن در این پرونده به کلی مطابق است و مانع حوثی ها هستند.

ما با دولت بایدن در این تلاش ها هماهنگ خواهیم شد .

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد: زیرا همه ما به دنبال توقف نهایی جنگ و آتش بس فراگیر و پس از آن به آغاز فرایند سیاسی هستیم.

مانع اصلی، ائتلاف نیست بلکه حوثی ها هستند و ما می توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم.

وی بدون اشاره به ناکامی های حاصل شده برای اجرای توافق ریاض و افشای اختلافات داخلی میان نواب سعودی و اماراتی در جنوب یمن گفت: توافق ریاض درباره بحران یمن اساس روند صلح فراگیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصاحبه جدید وزیر خارجه سعودی درباره ایران، یمن و سوریه با آمدن «بایدن»

مصاحبه جدید وزیر خارجه سعودی درباره ایران، یمن و سوریه با آمدن «بایدن»