مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:052021-01-23بين الملل

تاثیر جهانی تحریم های ایران و راهکارهای برطرف کردن آن


روزنامه گاردین در تحلیلی با اشاره به این که سیاست « فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ در برابر ایران به اهداف تعیین شده اش نرسید، به چالش های پیش روی شرکای اروپایی برجام و دولت جدید آمریکا برای رفع مشکلات به بار آمده در اثر خروج آمریکا از توافق هسته ای .

- روزنامه گاردین در تحلیلی با اشاره به این که سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ در برابر ایران به اهداف تعیین شده اش نرسید، به چالش های پیش روی شرکای اروپایی برجام و دولت جدید آمریکا برای رفع مشکلات به بار آمده در اثر خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم های این کشور بر ایران، پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه گاردین، نزدیک به سه سال سرنوشت توافق هسته ای به شکل نامطلوبی از تعادل خارج شده بود.

دولت ترامپ با این استدلال از توافق خارج شد، که سیاست اجبار اقتصادی تحت عنوان فشار حداکثری توافقی بهتر را پیش رو می گذارد.

اما همه چیزی که باقی ماند، طبلی توخالی بود.

اروپا که نقشی اساسی در جلوگیری از سقوط کامل برجام داشته، اکنون باید از فرصت استفاده کرده و به احیا و حتی تقویت آن کمک کند.

معامله اصلی در برجام ساده و سر راست بود: محدود کردن و نظارت بر آنچه جامعه جهانی مهم ترین جنبه سیاست هسته ای ایران می دید و در مقابل تسکین تحریم های بین المللی که در طول سال ها بر ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر جهانی تحریم های ایران و راهکارهای برطرف کردن آن

تاثیر جهانی تحریم های ایران و راهکارهای برطرف کردن آن