مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 06:052021-01-23فرهنگي

تاریخ در مازندران خاک می خورد!


بسیاری از موزه های استان مازندران از خالی بودن بازدیدکنندگان رنج می برند و تعداد قابل توجهی از اشیا قیمتی این استان در انبار میراث فرهنگی خاک می خورد؛ این موضوع می تواند به علل مختلف از جمله ضعف مدیریتی،نامناسب بودن راه دسترسی و در اولویت نبودن بازدید از مراکز فرهنگی از سوی مردم باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا موزه ها با حفظ و زنده نگه داشتن آثار فرهنگی به جا مانده از تمدن ها و پیشینیان می توانند در تقویت هویت ملی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی ایفا نمایند؛ امروز موزه ها و مراکز فرهنگی در ارتقای دانش بشری و نیز گسترش علم و با پایدار سازی آموزش که به تعبیری آموزش مستمر است یکی از نهادهای اجتماعی منحصر به شمار می روند.

موزه می تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی نقش مؤثر در حفظ و تقویت هویت فرهنگی داشته و به عنوان یکی از ابعاد گردشگری فرهنگی می تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی داشته باشد به ویژه در مازندارن به دلیل شرایط حساس طبیعت لازم است که بخشی از جمعیت بالای گردشگران طبیعی به سمت گردشگری تاریخی و فرهنگی تغییر مسیر دهند تا از فشار بر طبیعت کاسته شود.

مازندران به عنوان یک سرزمین کهن و تاریخی از فرهنگ و تمدن بسیار غنی برخوردار بوده و اماکن تاریخی و آثار باستانی بسیاری را در خود جای داده است اما موزه های آن آنطور که باید و شاید مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ در مازندران خاک می خورد!

تاریخ در مازندران خاک می خورد!