مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 04:552021-01-23اقتصادي

اعلام آمارهای غیرواقعی آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان


آبفا سیستان و بلوچستان تاکنون حداقل دوبار آمارهایی نادرست از پروژه های آبرسانی منتشر کرده که این موضوع همچون نمکی بر زخم مردم این منطقه عمل کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مطالعه و ساخت دو سد پیشین و زیردان به پیش از انقلاب برای مهار کردن روان آب ها و آبرسانی به روستاییان برمیگردد؛ پیشین دهه 70 و زیردان هم دهه 90 بهره برداری شد اما همزمان فکری به حال شبکه های پایین دستشان نشد و میلیون ها مترمکعب آب را بالا استفاده در پشت سد ذخیره کردند، به امید روزی که شبکه های پایین دستشان ساخته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تیرماه امسال در جلسه ای در فرمانداری چابهار گفت: دو سد بزرگ پیشین و زیردان به جای آبرسانی به مردم تبدیل تشتک های تبخیر آب شدند؛ معین الدین سعیدی نماینده مردم جنوب بلوچستان در مجلس هم می گوید: کاری که وزارت نیرو با مردمان اینجا کرده چنگیزخان مغول نکرده است، سد ساخته اما فکری به حال شبکه پایین دستش نکرده است (بهره برداری سریع همزمان با سد) و میلیون ها مترمکعب آب بلااستفاده در پشت سد گرفتار است.

البته این اظهارات استاندار سیستان و بلوچستان در حالی مطرح می شود که بسیاری از مردم منطقه بر این عقیده هستند که مسئولان دولتی بیشتر از اینکه به دنبال حل مشکلات مردم باشند به دنبال گفتار درمانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمارهای غیرواقعی آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

اعلام آمارهای غیرواقعی آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان